Izložba /Exhibition / Austellung
OSTANI DOMA / STAY AT HOME
ZGC
Zavičajna galerija Crnobori
22.12. 2020.
Udruga ARSANOVA
U vremenu izvrnutih vrijednosti, neregularnosti između pojavnog i života lucidnost je nužna, postaje duktus opstanka. Sposobnost sondiranja stvari i sadržaja koje su do sada oku bile nevidljive, a srcu neopipljive sada moraju biti „sada“. Nema odgode jer neizvjesnost, blizina smrti, slutnja kako se svijet mijenja velikom brzinom, kompenziraju distancu. Svi smo doma. Ostajemo doma u svojim sobama sa svojim simbolima i rasterima sjećanja. Zrenje svijesti se ubrzava, iskustvo reflektirajućeg nihilizma buja, u procesima nametnute introspekcije reduciramo sve, i želje i osjećaje i kretanje. Preostaju nam samo nagon opstanka i geste pokojeg zrnca humora ili ljutnje. Juričić tu skalu promjena novog doba jako dobro osjeća i opisuje u svom novom neoegzistencijalističkom ciklusu slika Ostani doma. Poput Harona ukrcava nas na put prema univerzalnoj točki koja ukida finu granicu između vanjskog i unutrašnjeg imaginarija vlastitog sebstva. Ozračje slika je komorno, uzvišeno, terezijanski ponizno postignuto uvriježenim informelističkim slikarskim rekvizitarijom koji je autor njegovao i prakticirao godinama, od mladenačkih dana, uz fine rukopisne modifikacije.
Let iznad kukavičjeg gnjezda
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Levitirajući stol
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Posljednja večera
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Njegova životna predanost informelu, stilu moderne koje je pokušavalo racionalizacijom i apstrahiranjem vidljivog, vanjskog svijeta prodrijeti u tajnu ljudske psihe, omogućava mu da u potpunosti izrazi svoj karakter u kojem se iza discipliniranog sustava racionaliziranih vrijednosti života krije ukroćena strast, ogromna energija i optimizam. Njegov novi slikarski prosede je destilat minulih ciklusa posebice u načinu građenja kompozicije slike pomoću monokromatiziranih slikarskih planova, adiranju akromatskih ploha odnosno odustajanje od boje. Novitet slikarskog izraza, koji unosi u recentni ciklus jest poigravanje s više vrsta perspektiva koje doprinose unikatnosti i modernitetu njegova opusa. Savršenom lakoćom Juričić se poigrava različitim vrstama perspektiva od asketski, jednostavno vertikalno romaničke, obrnuto gotičke za kojom su posezali i modernisti poput Henrija Matissa, tradicionalno geometrijske i koloristički modernističke ( u njegovom izražaju akromatski stiliziranoj).
Dvije boce
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Khan za stolom
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Prazna soba
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Analogno poliperspektvnosti prostora, slikar stvara iluziju proizvoljnih ravnina prostora kojoj se pridružuju beskonačno daleki pravci u kojima se sijeku sve s njima paralelne ravnine slutećih predmeta i simbola interijera poput stolova, stolica, zidova i prozora pa sam prostor proširuje beskonačno dalekom ravninom. Ukidanjem klasične logike prostora Juričić se semantički, podsvjesno približava kvantnoj ideji prostora oslobođenog vremenskoprostornih granica gdje ikonom slike postaje sama kompozicija, a djelo poprima metafizički karakter. U tome leži njegov slikarski forte, modernitet, dinamizam i nadrealizam novog slikarskog ciklusa. Slike završava subverzivnom gestom, odnosno, interpolacijom osnovnih simbola interijera poput Stančićevih fotelja i Matissovog mobiliera uz tek ekspresionističko, brzopotezno konturiranje njihove forme i dinamiziranje prostora korištenjem njemu vrlo bliske tehnike grattage u kojoj se pomoću oštrog predmeta grebe površina slike.
Interijer s mrtvom prirodom
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Interijer s Amonom
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Tri prozora
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Namazi boja iako djeluju lazurno, pomno su i strpljivo strukturirani, poput najfinijeg pigmentnog filigrana. Juričićeva slika Posljednja večera pravi je mali dragulj afirmativnog informela u kojem se naslućuje tradicionalno shvaćanje slike u potpunom neodricanju od forme i kompozicije, uz mogućnost impliciranja sadržaja na temelju osobnog iskustva i svjetonazora promatrača slike. Slika rezonira u jednom svečanom, nadrealnom tonu zahvaljujući korištenju neboja. Rasteri bijelih poteza kistom ili mrlja koje aludiraju na svjetlo dodatno pojačavaju taj dojam. Poruka je kriptirana, introvertna, a opet gerilski pokretljiva u levitirajućem postamentu mogućih ishoda. Dira u samu srž raspukline između psihičkog, etičkog i religijskog stanja svijesti, između starog i novog.
Soba sa pogledom
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Dvije ribe
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Fotelja
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
g. Juričić slika brzo i rasterećeno prenosi svoje emocije na platno što se očituje kroz njegov potez. Lakoćom majstora duhovno uporište uspostavlja kompozicijom, a bjeline svjetlosti su mu svjedok vlastite egzistencijalnosti, optimizma i nade. Pojedini motivi na slici poput mobilijara, voljenih pasa, boca ili ribe svjedoci su njegove suosjećajnosti i radosti prema životu i sebi. Iako nesvjesno transcendetira stvarnost, svejedno voli opipljivi život u kojem male stvari nude velika duhovna zadovoljstva. Ipak je on dijete Mediterana. Ovim jedinstvenim ciklusom Ostani doma Juričić je potvrdio svoj osjećaj za suvremeno, hrvatsko slikarstvo u kojem participira svojim pedesetogodišnjim neprekidnim radom kao slikar i edukator potvrđujući neiscrpnost svoje umjetničku apotezioznost koja nikada ne prestaje.
Stol
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Krivi zid
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Stolovi
(akril na papiru, 58 x 78 cm, 2000.g.)
Interijeri 1
(akril na papiru, 100 x 100 cm, 2000.g.)
Interijeri 2
(akril na papiru, 100 x 100 cm, 2000.g.)
Fulvio Juričić rođen je 18. kolovoza 1952. godine u Puli. Nakon Gimnazije, koju je pohađao u Puli a maturirao u Rovinju, 1973. upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, slikarski smjer u klasi profesora Miljenka Stančića.
Diplomirao je 1978. u klasi profesora Vasilija Jordana. Iste se godine vraća u Pulu, gdje je od 1979. profesor u Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna. Od 1977. izlaže na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Sudionikom je nekoliko slikarskih kolonija i simpozija a dobitnik je brojnih nagrada i priznanja. Član je HDLU Istre. Živi i radi u Puli.
1981. Pula, Izložbeni salon / 12. – 22.2.
1985. Pazin, Spomen dom sjedinjenja i slobode / 15. – 28.2.
Poreč, Galerija Narodnog sveučilišta / 19. – 30.3.
Pula, Kavana Forum / 26.9. – 15.12.
1986. Pula, Taberna Romana (Amfiteatar) / 13. – 21.6.
Pula, Izložbeni salon, Fragmenti / 18. – 29.9.
1987. Loborika, Horse centar / lipanj
1988. Rijeka, Galerija Juraj Klović, Fragmenti / 31.3. – 12.4.
1989. Pula, Likovna radionica (Galerija) Šmitran / 28.2. – 12.3.
1990. Langenfeld, Rathaus, Tiefen und Stille / 9. – 28.9.
Köln, Galerie Ruchti, Tiefen und Stille / 30.9. – 4.11.
1991. Aachen, Galerie Com Comsult / listopad
Ljubljana, Galerija GT, Dubine-tišine / prosinac
1993. Pordenone, Edit Expo, Bassani, Juričić, Paladin / veljača
Rijeka, Galerija San Modesto, Bassani, Juričić, Paladin / srpanj
1994. Poreč, Galerija Narodnog sveučilišta Poreč, Krajolici praznine / 20.12.‘94. – 7.1.‘95.
1995. Trst, Castello di San Giusto, Bastione Fiorito / 29.5. – 11. 6.; Koper, Palača Gravisi
/ studeni; Rovinj, Zavičajni muzej Grada Rovinja / 6. – 20. 12.; Fulvio Juričić –
dobitnik nagrade Istria Nobilissima
Pula, Galerija Vincent iz Kastva (Međunarodni slavistički centar RH) / rujan
1996. Labin, Narodni muzej Labin, Fulvio Juričić – dobitnik nagrade Istria
Nobilissima / ožujak, lipanj
Pula, Caffe bar Sax / ožujak
Labin, Galerija Alvona, Circle / studeni
1998. Čakovec, Centar za kulturu, Crna jedra / 26.3. – 28.4.
Zagreb, Galerija Arteria, Crna jedra / 15.5. – 6.6.
Rijeka, Filodrammatica (Kopart), Između / 26.11. – 12.12.
1999. Grožnjan, Galerija Fonticus, Crno / srpanj
Vodnjan, Galerija Venier / 17. – 27.6.
Pula, Galerije Cvajner i Diana, Crno / rujan
Labin, Galerija Downtown, Crno / prosinac
2000. Rovinj, Zavičajni muzej Grada Rovinja, Slike / 2. – 27.5.
Poreč, Mala galerija / 31.5. – 8.6.
Vela Luka, Centar za kulturu, Odnos prema materiji / 20. – 29.7.
Ploče, Narodno sveučilište, Odnos prema materiji / 14. – 23.9.
2001. Pula, Turistička zajednica Grada Pule, Moj mali svijet TAO / lipanj
Svetvinčenat, Gradska loža (Šikuti Machine – Grillpeace United), Između /10.6.
Rovinj, Zavičajni muzej Grada Rovinja, Slike 1976. – 2001. / srpanj
2002. Beč, Austrija, Schönbrunn, Tegetthoff Orangerie, Juričić, Pauletta, Sardoz / 16.1.
2003. Umag, Muzej Grada Umaga / 10.7. – 1.8.
2006. Pula, Subgalerija MUL, MMC Luka, Divergentni dijalozi / 6. – 20.2.
Šikuti (Svetvinčenat), Galerija Šikuti / 27.5.
2007. Pula, Galerija MMC Luka, Dijalozi (Fulvio Juričić, Lara Ušić) / 29.6. – 12.7.
Osijek, Likovni salon Vernissage / studeni-prosinac
2008. Trogir, Muzej grada Trogira / 10. – 19.6.
Metković, Gradsko kulturno središte / 28.6. – 7.7.
Jelsa, Vijećnica općinskog doma / 8. – 17.8.
Tribunj, Kulturni centar / 9. – 22.9.
2009. Split, Galerija Brešan – Konzervatorska galerija / 26.1. – 5.2.
Motovun, Galerija Pet kula, Konkretna umjetnost VI: prostor konteksta / 1. – 16.9.
Pula, Galerija Milotić, Razgovori / 15.11. – 28.12.
2010. Savičenta, Oštarija Ferlin / 20.3.
Fažana, Comunità degli Italiani di Fasana / Zajednica Talijana – Fažana, F. Juričić, M. Milotić, B. Šumonja / 23.8. – 1.9.
Trst, Conestabo Artgallery / 5. – 25.11.
2011. Donje Baredine/Baredine di sotto (Buje), Galerija Tigor / 16. – 31.7.
2012. Rijeka, Galerija Kortil (Kopart), Bijele slike / 28.3. – 12.4
Pula, Galerija Cvajner, Dijalozi (galerijski ciklus “Liebe”) / travanj
Pula, MSUI/MACI, Bijele slike / 18.5. – 10.6.
Vodnjan, Galerija El Magazein / 7.7. – 30.7.
Premantura, Galerija Škola (Fenoliga – udruga u kulturi), 35 x 35 / kolovoz 95
2013. Pula, Regionalni centar za razvojne studije (ECPD) / svibanj
Zagreb, Academia Moderna / 17. – 22.6.
Salzburg, Dachverband kroatischer Vereine / Hrvatska krovna udruga Salzburg, Retrospektive 1991-2013 / 28.6. – 28.7.
2014. Split, Sveučilišna knjižnica, Svatko na svojoj strani (Fulvio Juričić i Mihovil Dorotić) / 24.11.
Šibenik, Galerija Sv. Krševana / 7. – 23.8.
Pula, Galerija SKUC-a /22.8. – 10.9.
Ajdovščina, Lokarjeva galerija, Juričić, Milotić, Šumonja / 12.9. – 3.10.
2015. Langenfeld, Njemačka, Kunstverein Langenfeld, Retrospektive / 12.4. – 22.5.
Rovinj, Zavičajni muzej Grada Rovinja, Prozirne slike – Quadri trasparenti / 2. – 28.6.
Postira, Crkvica Sv. Ante, Mediteranski zapisi / 4. – 14.8.
Zagreb, Galerija CEKAO, Dijalozi / 21.9. – 10.10.
2016. Pula, Tržnica Veruda (Grill Peace United) / 17.1.
2017. Pula, Galerija HUIU, Transparentno bijeli objekti / 19.1. – 10.2.
2018. Pula, DC Rojc – Dnevni boravak Rojca, Dijalozi / 22.6. – 28.7.
2019. Pula, MSUI/MACI; Zbirka umjetnina – Gradska galerija Pula,
Retrospektiva (1979. – 2019.) – Retrospettiva (1979 – 2019) / 3.5. – 7.7.
2020. Banjole, Zavičajna galerija Crnobori – Ostani doma / Stay at home / 22.12.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.